Zeszłoroczna sprzedaż internetowa w Czarnym Piątku pobiła rekordy sprzedaży, generując 3 miliardy dolarów przychodu, z ponad 1 miliardem sprzedaży pochodzącej z urządzeń mobilnych. W tym roku ponad dwa miliony użytkowników prawdopodobnie kupi przynajmniej raz przy użyciu urządzeń mobilnych. Przejście na rozwiązania mobilne jest napędzane przez młodszych konsumentów. Rosnący trend potwierdza wysiłki firm i inwestycje w budowę gotowych sklepów internetowych. Jednak pojawiają się niebezpieczeństwa, ponieważ handlowcy starają się sprostać wymogom zagrożenia stwarzanego przez oszustwa mobilne.
Ślepy punkt
Wiele uwagi poświęcono poprawie komfortu korzystania z urządzeń mobilnych. Rozwój e-commerce w dużej mierze skupiał się na projektowaniu i wydajności w ostatnich latach. Często cytowane badania Google dotyczące prędkości urządzeń mobilnych ostrzegają o konsekwencjach powolnego ładowania stron internetowych. Eksperci opracowali także najlepsze praktyki związane z wygodą użytkowników mobilnych (UX), które obiecują lepsze konwersje.
Jednak zaabsorbowanie wydajnością i ulepszeniami UX może polegać na umieszczaniu innych aspektów e-commerce, takich jak bezpieczeństwo i zapobieganie oszustwom na tylnym siedzeniu. Nowy raport o oszustwach związanych z korzystaniem z e-commerce przez platformę zapobiegania oszustwom Riskified ujawnia, że kupcy powinni zacząć zwracać uwagę na zapobieganie oszustwom w miarę wzrostu sprzedaży mobilnej.
Zachowania używane jako flagi do zapobiegania oszustwom w przypadku komputerów stacjonarnych mogą nie być w pełni stosowane w przypadku urządzeń mobilnych. Dziewięćdziesiąt procent akceptantów korzysta z tych samych narzędzi zapobiegania oszustwom w różnych kanałach. Może to powodować poważne martwe pole, które może pozwolić na rozwój oszustw w branży e-commerce, jeśli nie zostanie sprawdzone.
Wykrywanie podejrzanego zachowania
W raporcie Riskified zidentyfikował pewne zachowania unikalne w przypadku oszustw mobilnych.
Ogólnie uważa się, że mobilny handel elektroniczny wiąże się z mniejszym ryzykiem w porównaniu do komputerów stacjonarnych, ponieważ większość dużych transakcji związanych z biletami, takich jak kupowanie droższych urządzeń elektroniki użytkowej i podróży rezerwacyjnych, jest nadal wykonywane na komputerach. Sprzedawcy mogą bezpiecznie zatwierdzać 95 procent zakupów w porównaniu do 90 procent w transakcjach na komputerach.
Ryzyko wiąże się z zamówieniami mobilnymi na towary cyfrowe. Liczby ujawniają, że próby oszustwa w telefonii komórkowej są czterokrotnie wyższe w przypadku towarów cyfrowych w porównaniu z towarami fizycznymi. Wskaźnik oszustw na mobilne zakupy kart podarunkowych jest niemal dwukrotnie wyższy niż zamówień dokonywanych na komputerach.
Czas również wydaje się być czynnikiem determinującym próby oszustwa. Nieuczciwe transakcje mają również miejsce głównie po północy, wczesnym rankiem, ponieważ oszuści uważają, że mogą kupować kupców, którzy polegają na ręcznych recenzjach.
Liczba przedmiotów w koszyku jest często wskaźnikiem oszustwa. Na komputerach pojedyncze elementy są zwykle flagą ryzyka. Jednak w przypadku urządzeń mobilnych 95% zamówień z pięcioma produktami lub mniej może być bezpiecznie zatwierdzone, ponieważ większość użytkowników mobilnych często decyduje się na podstawowe zakupy.
Inne dziwactwa oszustów nie obejmują kodów promocyjnych, serwerów proxy i nie korzystają z preferowanych przeglądarek dla swoich urządzeń mobilnych.
Dlaczego oszustwo może być zabójcą biznesu
Nie trzeba dodawać, że oszustwo jest prawdziwym zagrożeniem dla firm. Większość oszustw związanych z e-commerce to oszustwa związane z kartą (CNP), w których kradzieży danych karty kredytowej używa się do robienia zakupów.
Właściciele kart kredytowych mają poziom zabezpieczeń, aby chronić je przed takimi opłatami, ponieważ mogą złożyć wniosek o obciążenie zwrotne. Handlarze to jednak ci, którzy pozostali przy całej ekspozycji. Obciążenia zwrotne oznaczają, że sprzedawcy muszą odesłać pieniądze, a także pobierać opłaty transakcyjne. Co gorsza, nie mają szans na odzyskanie towarów po ich wysłaniu do oszustów. Firmy obsługujące karty często decydują się na klienta, a akceptanci muszą nawet zapłacić kolejną opłatę za udział w konkursie.
Opłaty za przetwarzanie płatności, opłaty za wysyłkę, utraconą sprzedaż i utracone produkty mogą stanowić sumę sporych kwot. W przypadku małych przedsiębiorstw takie straty mogą decydować o trwałości przedsięwzięcia.
Groźba oszustwa może się nawet nasilić, ponieważ przepisy dotyczące ochrony prywatności online zostały ostatnio uchylone. Dostawcy usług internetowych mogą teraz bezpłatnie sprzedawać historie sieciowe użytkowników. Chociaż takie dane są cenne dla marketerów w celu wykorzystania ich w reklamach kierowanych, takie informacje mogą być wykorzystywane przez oszustów do łączenia profili i kradzieży tożsamości w przypadku wycieku danych.
Zabezpieczenie przed oszustwami mobilnymi
Co więc powinni zrobić kupcy, aby zabezpieczyć się przed oszustwami i przerażającymi obciążeniami zwrotnymi? Oto kilka pomysłów, jak zapobiegać oszustwom związanym z e-commerce:
Zachowaj czujność w przetwarzaniu zamówień. Rozważne jest zwracanie uwagi na szczegóły każdego zamówienia przy ich wypełnianiu. Handlowcy powinni wprowadzić własne środki zapobiegania nadużyciom. Znane oznaki nieuczciwego zachowania mogą zostać wykorzystane do utworzenia listy kontrolnej oceny podczas przetwarzania zamówień.
Użyj narzędzi. Metody takie jak weryfikacja adresu i weryfikacja bezpieczeństwa karty mogą być również użyte do dalszego sprawdzania poprawności transakcji. Można również utworzyć wewnętrzny rekord, który rejestruje znane fałszywe konta i działania, aby w przyszłości dalej wskazywać opinie.
Korzystanie z automatycznych usług zapobiegania oszustwom. Wyzwaniem jest zapobieganie oszustwom wewnętrznym i ręcznym. Weryfikacja klientów i zamówień może być pracochłonna i jest zadaniem, które może zabrać kluczowe osoby, a nawet właścicieli firm, z dala od innych, prawdopodobnie bardziej produktywnych zadań. Ponadto klienci, którzy zostaną fałszywie oznaczeni lub odrzuceni, będą mniej skłonni do powtarzania zakupu, ponieważ większość osób uznałaby ten incydent za złe doświadczenie klienta. Korzystanie z usługi zapobiegania oszustwom może pomóc kupcom w osiągnięciu dokładniejszej bezpiecznej stopy zatwierdzania, ponieważ te usługi mają bardziej wszechstronne metody określania bezpiecznych transakcji.
Wraz ze wzrostem odsetka zakupów mobilnych rośnie prawdopodobieństwo oszustwa. Teraz, gdy gotowość do korzystania z urządzeń przenośnych jest prawie standardowa, sprzedawcy powinni skupić się bardziej na bezpieczeństwie i poprawić swoją zdolność do ochrony zarówno swoich klientów, jak i siebie przed ryzykiem.