Totemy multimedialne niosą za sobą liczne możliwości zastosowań. Od poczekalni biurowych, przez duże wystawy, po parki rozrywki, parkingi oraz przestrzenie publiczne.
Totemy multimedialne niosą za sobą liczne możliwości zastosowań. Od poczekalni biurowych, przez duże wystawy, po parki rozrywki, parkingi oraz przestrzenie publiczne.
Głównym powodem rosnącej popularności totemów multimedialnych jest elastyczność w zakresie reklamy, marketingu i komunikacji. Możłiwość wdrożenia nowoczesnej technologii sprawia, że totemy stają się coraz bardziej zaawansowane, oferując klientom coraz bardziej angażujące i spersonalizowane możliwości.
Dzięki możliwości dostarczania informacji w czasie rzeczywistym i interakcji z konsumentami, narzędzia te okazują się trafnym wyborem dla firm, które chcą ulepszyć obsługę swoich klientów.
Współczesne infokioski
Wraz z rozwojem technologii cyfrowych, totemy stają się coraz bardziej zaawansowane. Urządzenia te integrują wyświetlacze LED i coraz bardziej czułe i zaawansowane ekrany dotykowe.
Urządzenia te pozwalają tworzyć interaktywne i angażujące środowisko dla klientów, wyświetlając wszelkiego rodzaju informacje, promocje i treści multimedialne. Infokioski wyposażone są również w oprogramowanie do zarządzania i monitorowania, które pozwala kontrolować wyświetlane informacje i zbierać dane o urzytkownikach.
Dzięki totemom multimedialnym możliwe jest przeglądanie informacji w czasie rzeczywistym, interakcja z prezentowanymi treściami, a nawet dokonywanie zakupów lub rezerwacji bezpośrednio z poziomu urządzenia.
Systemy znajdują coraz szersze zastosowanie również w reklamie, ze względu na ich zdolność do przyciągania uwagi odbiorców i dostarczanie angażujących treści wizualnych.
Duże firmy wykorzystują je do promocji swoich produktów i usług, tworząc ciekawe kampanie reklamowe i angażując klientów.
Totemy nie są jednak wykorzystywane wyłącznie w reklamie. Coraz więcej firm wykorzystuje je do przekazywania informacji oraz zarządzania kolejkami w miejscach publicznych, tj. urzędy czy przychodnie. Na tej płaszczyźnie totemy są bardzo skutecznym rozwiązaniem, usprawniającym obsługę klienta.
Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji, infokioski ulegają dalszej ewolucji, zarówno pod względem technologicznym, jak i aplikacyjnym. Spektrum ich zastosowań poszerza się z każdym dniem.
Korzyści dla marki
Cyfrowe totemy mogą wzmocnić wizerunek marki na kilka sposobów.
Doświadczenie klienta
Cyfrowe totemy mogą zapewnić klientom lepsze doświadczenia, wywierając na nich trwały wpływ. Przykładowo, totem umieszczony w sklepie, może umożliwić klientom zapoznanie się z produktami w zabawny i angażujący sposób, poprawiając ogólne wrażenia i tworząc pozytywny PR marki.
Rozpoznawalność marki
Cyfrowe totemy mogą pomóc w budowaniu większej rozpoznawalności marki. Na przykład, totem umieszczony w ruchliwym miejscu publicznym może przyciągnąć uwagę przechodniów, promując markę i zwiększając jej widoczność.
Marketing personalizowany
Totemy multimedialne mogą dostarczać klientom spersonalizowane treści w oparciu o ich zainteresowania i wcześniejszą aktywność. Dla przykładu, totem w centrum handlowym, może sugerować klientom produkty dopasowane do wcześniejszych zakupów, zwiększając prawdopodobieństwo dalszej sprzedaży i jednocześnie zwiększając zadowolenie klienta.
Efektywność operacyjna
Cyfrowe totemy mogą poprawić efektywność operacyjną firm. Totem multimedialny w restauracji, umożliwia klientom samodzielne składanie zamówień i płatności, odciążąjąc personel i poprawiając doświadczenia klientów.
Największym wyzwaniem biznesowym dla marek staje się obecnie sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu na coraz bardziej kreatywne rozwiązania w zakresie doświadczeń klienta. Aby osiągnąć najlepsze rezulataty na tej płaszczyźnie, szczególny nacisk położyć należy na design, łatwość obsługi oraz UX/UI oprogramowania infokiosków.