Jak ułatwić ludziom znalezienie Twojego tekstu w wyszukiwarce Google? Czy wystarczy go napisać i opublikować? To nie wystarczy. Wiele firm prowadzi bloga. Niestety artykuły zyskują ruch wyłącznie w dniu premiery (po udostępnieniu w social mediach). Co więc z tym fantem zrobić i jak prowadzić bloga, by ludzie faktycznie czytali?
Pisać, pisać, publikować i nie żałować…
Takie podejście, a już szczególnie w dobie social mediów to strata czasu i coś o tym wiem, ponieważ ten los podziela większość artykułów na moim blogu. Dzisiaj wiem, że podstawą dobrego wpisu jest dobre pozycjonowanie, o czym każda agencja marketingowa powinna wiedzieć i mówić o tym swoim klientom, ponieważ może to sprowadzić 100, 200, a może 1000 czytelników miesięcznie do każdego artykułu.
Ile osób faktycznie czyta Twoje artykuły?
Wszyscy chwalą media społecznościowe (ja również). Jednak nie wolno zapominać o mocy wyszukiwarek. Jeżeli raz dobrze wykonamy pracę przy artykule, to algorytmy dostarczą nam ruch przez wiele lat. Niestety sporo artykułów żyje wyłącznie przez kilka dni po premierze, a później umiera w odmętach algorytmów. Są dobrze i ciekawie napisane, ale brakuje im optymalizacji SEO. Dowiedz się, jak to naprawić, aby każdy Twój artykuł czytało minimum 100 osób miesięcznie.
Jak prowadzić bloga – 5 kroków, które poprawią jego czytelność
Praca nad każdym wpisem z grubsza powinna sprawdzać się do 5 poniżej wymienionych kroków.
Wybór frazy kluczowej
Ludzie szukają w Google… wszystkiego. Aż 77% klientów samodzielnie zapoznaje się z branżą, a dopiero potem dzwoni do firmy. Mogą pozyskiwać informacje od Ciebie lub Twojej konkurencji.
Pytanie brzmi, co na początku wpisują w wyszukiwarkę?
Tobie powinno zależeć na słowach kluczowych wyszukiwanych min. 1000 razy miesięcznie. Zainstaluj w Google Chrome wtyczkę Keyword Surfer. Podpowie Ci, ile razy ludzie szukają danej frazy w Google.
Research branżowy
Nie chodzi o agresywne kopiowanie, a sprawdzenie, które punkty są istotne dla czytelnika. Pisząc pod SEO, nie będziesz pierwszą osobą, która pochyli się nad danym tematem. Twoim zadaniem jest zebrać najważniejsze punkty i się do nich odnieść – potwierdzić lub zaprzeczyć. Pogłębić je o własne notatki, historie, anegdoty, a także doświadczenia. Warto do wyszukiwanej frazy dopisać statystyki, by wzbogacić materiał liczbami.
Tytuł artykułu
Zwróć uwagę, jak wiele nagłówków przeglądasz w porównaniu z liczbą tekstów, które czytasz. Słaby nagłówek skazuje nawet najlepszy artykuł na zapomnienie. W przypadku SEO jeszcze trudniej dobrze do zaprojektować.
Dobry nagłówek łączy w sobie:
- Ważny temat np. rozwiązanie problemu
- Ciekawą formę prezentacji np. wyliczankę
- Wyszukiwane słowo kluczowe
Etap pisania
Piszesz do ludzi. W drugiej kolejności pod roboty. Gdy człowiek nie będzie zadowolony z Twojego artykułu, to nie ma sensy, aby robot wysoko go pozycjonował. Samą treść podziel na akapity, a do każdego zaprojektuj nagłówek – idealnie gdyby zawierał frazę kluczową.
Na początku warto umieścić spis treści, który jest lubiany przez roboty Google. Całość wzbogać obrazkami, ilustracjami, wykresami. Pomyśl, z którymi artykułami łączy się nowy wpis – stwórz linkowanie wewnętrzne.
Jak prowadzić bloga, generującego ruch?
Najprawdopodobniej nie jesteś wydawnictwem, które zarabia na emisji reklam. Zakładam, że podobnie do mnie zarabiasz na sprzedaży produktów i usług. Oznacza to, że nie możesz tworzyć ślepych zaułków w swoim marketingu. Skoro ktoś przeczytał wpis na blogu, to Twoim zadaniem jest umieścić (zalinkować) w nim produkt lub zaprosić do podania danych w zamian za konkretną wartość. Artykuł to dopiero początek drogi. Pomyśl, co powinno być kolejnym krokiem, aby ktoś finalnie stał się Twoim klientem.
Jak to wygląda w praktyce?
Sprawdź, jak robi to Agencja marketingowa WBIZNES
Jak prowadzić bloga – Podsumowanie
Prowadzenie bloga to często pomijany sposób na pozyskiwanie ruchu i zapytań. Wynika to z faktu, że większość osób nie wie, jak to robić. Teraz już wiesz, jakie kroki możesz podjąć, by poprawić czytelność bloga, a tym samym ruch na stronie. Nie masz na to czasu? Chcesz, by zajął się tym doświadczony zespół marketerów? Agencja marketingowa WBIZNES czeka na Twój kontakt.
Autor: Wojciech Bizub